برگزاری مراسم عروسی خوب ریزه کاری های زیادی دارد که بسیاری از ما از همه آنها آگاه نیستیم. به همین دلیل لازم است تا چند ماه پیش از برگزاری مراسم عروسی برنامه ریزی ها و امکان سنجی های لازم برای این کار صورت بگیرد تا در نهایت مراسم عروسی به بهترین شکل و کیفیت برگزار و به خاطره ای ماندگار برای تمام مهمانان تبدیل شود.برای برگزاری مراسم عروسی، باغ عروسی مهمترین بخش است است که در انتخاب آن باید توجه ویژه ای به عمل آورد. باغ عروسی باید مساحتی متناسب با تعداد میهمانان داشته باشد. به همین دلیل، پیش از اقدام برای انتخاب و رزرو باغ بهتر است لیست میهمانان مراسم خود را تهیه کنید. دومین مسئله نحوه پذیرایی است. پذیرایی باید به نحو شایسته و احترام آمیز از میهمانان صورت بگیرد تا آن ها نیز همراه شما شبی خاطره انگیز و به یادماندنی را تجربه کنند. این موضوع همچنین باعث می شود تا شما در نگاه مدعوین مراسم عروسی خود نیز جایگاه خوبی پیدا کنید.
قیمت تشریفات عروسی تشریفات پارت انتخاب منوی شام، میوه و شیرینی براساس تعداد میهمانان و بودجه عروس و داماد انجام میشود، اما توصیه ما این است که برای انتخاب منو تنها به قیمت ها و هزینهها توجه نکنید و کیفیت برایتان در اولویت باشد.برای برگزاری یک مراسم خوب نیاز است تا یک عروس و داماد زیبا و خوش پوش نیز در مراسم حضور داشته باشند. پس تا جایی که امکان دارد در انتخاب مزون و آرایشگاه دقت کنید تا در نهایت به خواست خود در شب عروسیتان دست پیدا کنید.ماشین عروس از مواردی است که نباید از آن غافل شد. بسیاری از عروس و دامادها ترجیح میدهند برای شب عروسی خود ماشین لوکس و درجه یک استفاده کنند که مؤسسات خدمات مجالس کلیه کارهای کرایه ماشین و تزئین آن را به عهده میگیرند.ثبت خاطرات بهترین شب زندگی شما نیازمند یک آتلیه تخصصی و تیم عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای است. برای انتخاب این مجموعه ها بهتر است از خدمات مجالس و مشاوره آنها استفاده کنید. این مؤسسات با داشتن تجربیات موفق میتوانند راهگشای شما در برگزاری یک مراسم عروسی تمام عیار باشند.علاوه بر تمام مواردی که گفته شد، یک مراسم عروسی دارای جزئیات بسیار دیگری است که عروس و دامادها با گرفتن مشاوره از مؤسسات خدمات مجالس میتوانند از این جزئیات آگاه شوند و مراسم عروسی شایسته و خوبی را برگزار کنند.
هزینههای برگزاری مراسم عروسی
هزینههای تشریفات مجالس بستگی به انتخاب های شما دارد، ممکن است تصور کنید که تنها با هزینه های زیاد می توان یک مراسم عروسی خوب برگزار کرد، اما واقعیت این طور نیست. در برگزاری یک مراسم عروسی با توجه به تعدد آیتم های لازم هوشمندانه خرج کردن در نهایت خروجی خیلی خوبی به همراه خواهد داشت. درست است که پول راهگشای همه چیز است، اما امروزه زوج های بسیاری هستند که می خواهند با محدودیت های بودجه ای خود مراسم عروسی شان را به نحوی شایسته جشن بگیرند. مؤسسات خدمات مجالس با داشتن تنوع در پکیج ها و منوهای انتخابی و معرفی باغ عروسی به این افراد کمک می کنند تا متناسب با بودجه خود یکی از بهترین شب های زندگیشان را به همراه عزیزانشان جشن بگیرند.
شرکت رایکا سازان برای غرفه سازی چشم اندازی را مشخص کرده است که در آن انواع مصالح و تجهیزات مطابق با نیاز مشتریان صورت می گیرد. در طی نشست های متعددی که در این شرکت برگزار شده است، استفاده از مواد و مصالح خام هم مورد توجه قرار گرفت.
در این شرکت، غرفه سازی با دریافت نقطه نظرات مشتریان صورت می گیرد و با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی طراحی و معماری ابتدا طرح آماده شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد و پس از برطرف شدن عیوب و یا اضافه کردن المان های مورد نظر آنها، اجرا می شود.
· تلاش برای جلب رضایت مشتریان
یکی از نکات حائز اهمیت در جلسات شرکت غرفه سازی رایکا سازان ، توجه به جلب اعتماد و رضایت مشتریان است. از این رو یکی از مهمترین مواردی که به آن توجه شد، تایید طرح نقشه های اجرایی کامل و دقیق است که به همراه چک لیست های تدارکاتی تهیه و در اختیار واحد اجرای غرفه قرار می گیرد تا وارد فاز اجرا شود.
توجه به المان هایی از قبیل مبلمان های مناسب برای غرفه های نمایشگاهی، تجهیزات برقی و نورپردازی، و دیگر ملزومات لازم برای غرفه هم از دیگر مواردی است که به منظور جلب رضایت مشتریان مد نظر قرار گرفته است. سرعت عمل در کار و اجرا و اتمام پروژه ها در اسرع وقت هم از سوی مدیریت این شرکت مورد بحث قرار گرفت و ماحصل این نشست همکاری و تعاون تیم طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی بود.
· آموزش کارکنان
تخصص و مهارت کارکنان شرکت غرفه سازی رایکا سازان یکی از مهمترین موضوعات در پیش روی مدیران است که تمام تلاش آنها بر پایه افزایش مهارت کارکنان قرار گرفت. بر این اساس تمامی کارکنان و پرسنل مبتدی شرکت موظف به فراگیری اصول و تکنیک های غرفه سازی شدند و بدین منظور شرکت در دوره های فراگیری کار با ابزارهای مختلف برای تمامی پرسنل جدید الزامی شد.
طبق گفته های تیم مدیریت رایکا سازان ، تمامی پرسنلی که در این دوره ها شرکت می کنند، نحوه کار با ابزارهای کاربردی، طراحی فضا، تکنیک های طراحی، خلاقیت و ایده پردازی، معرفی فضای نمایشگاهی و نحوه برخورد با آن، اقدامات و پیش نیازهای طراحی واجرای غرفه، معرفی و بخش بندی مراحل اجرایی غرفه، نور و کلیه آبجکتهای محیطی با توجه به کاربری غرفه، نحوه طراحی و جانمایی نور در غرفه، چگونگی هماهنگی و مدیریت اکیپهای اجرایی، برق کشی غرفه، مراحل رنگ کاری غرفه و ... را فرا می گیرند.
همچنین در این دوره ها چگونگی طراحی و غرفه آرائی در نمایشگاه ها بصورت جامع و کاملا اجرائی به صورت گام به گام برای کارآموزان آموزش داده می شود. در نهایت کارکنان وارد فاز طراحی و اجرا می شوند.
· تعامل و همکاری پرسنل
از دیگر فاکتورهای غرفه سازی، تعامل و همکار مداوم پرسنل شرکت است. در این راستا شرکت غرفه سازی رایکا سازان به منظور افزایش سرعت و کیفیت غرفه ها، اقدام به طرح هایی برای همکاری بیشتر پرسنل کرده است. برگزاری جلسات با حضور تمامی اعضای تیم غرفه سازی، ایجاد روحیه تعاون و همکاری در آنها و تلاش برای حل تعارضات و مشکلات احتمالی از جمله اقداماتی بود که از سوی مدیریت این شرکت برای ایجاد حس تعامل و همکاری پرسنل صورت گرفته است.
· تهیه مصالح و تجهیزات مرغوب
گذشته از تخصص و مهارت اعضای تیم، در غرفه سازی استفاده از تجهیزات و متریال های باکیفیت هم اهمیت پیدا می کند. آنچه که برای غرفه سازی استفاده می شود، باید از بین بهترین مصالح تهیه شود. به همین دلیل شرکت غرفه سازی رایکا سازان با در نظر گرفتن ناظر برای تهیه مصالح مرغوب، تلاش دارد تا غرفه سازی را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. همچنین نظارت تنها در مرحله تهیه تجهیزات و مصالح محدود نمی شود و در زمان اجرا هم مهندسین مسلط به تمامی مرحله اجرا نظارت دارند.
· بازاریابی برای غرفه سازی
با توجه به افزایش نمایشگاه هایی که در طول سال در گوشه و کنار شهرها برگزار می شود، غرفه سازی هم رشد قابل توجهی داشته است و شرکت های بزرگ به منظور جذب مشتریان بیشتر به این سمت سوق داده شده اند. شرکت غرفه سازی رایکا سازان جهت جذب مشتریان بیشتر با بررسی زمان برگزاری نمایشگاه، اقدام به ارسال تیم بازاریابی در محل خواهد کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزات نمایشگاهی و اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی به وبسایت رایکا سازان مراجعه کنید
www.raykasazan.com
غرفههای نمایشگاهی از نقطه نظرات مختلفی دارای اهمیت هستند. بررسی این نقطه نظرات در نهایت به صاحبان کسب و کار این ایده را می دهد که آیا آنها به یک غرفه نمایشگاهی نیاز دارند یا نه.گسترش رو به فزونی نمایشگاه های داخلی و بین المللی در ایران موجب شده تا بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها به فکر ساخت غرفه های نمایشگاهی در نمایشگاه های مختلف بیافتند تا از این طریق بتوانند خود را بیشتر در معرض نگاه مخاطبان قرار دهند. پتانسیل بالایی که در دریافت بازخورد از مخاطبان برای هر کسب و کاری وجود دارد، در هیچ جای دیگر وجود ندارد؛ از این رو، برندهای زیادی در سراسر ایران و یا حتی جهان درصدد هستند که خود را به این شیوه به مخاطبان بشناسانند. برای این که برند ها و تجارت های مختلف بتوانند به خوبی خود را به بازار هدفشان بشناسانند و از این طریق به آن ها نزدیک شوند، به فضاهایی برای تبادل اطلاعات و انجام تبلیغات در نمایشگاه ها نیاز دارند. غرفه های نمایشگاهی این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد. البته با توجه به این که هر کاری از قاعده و اصولی برخوردار است، غرفه سازی نیز استاندارد ها و قواعد خاص خود را دارد که اگر رعایت نشود، نتایج لازم عاید کسب و کار مورد نظر نمی شود و تنها فهرست بلند بالایی از هزینه ها به وجود می آید.
طراحی غرفه های نمایشگاهی مراحل مختلفی دارد. در اولین مرحله و پس از مراجعه شرکت مورد نظر برای ساخت غرفه، شرکت های غرفه ساز ابتدا با شناسایی مخاطبان هدف طرح اولیه غرفه را ایجاد می کنند. سپس با اندازه گیری بودجه ای که شرکت مورد نظر می خواهد برای حضور در یک نمایشگاه خاص هزینه کند، اندازه و مکان غرفه آن تعیین می شود. پس از آن که این مکان یابی انجام شد، شرکت های غرفه ساز متریال مناسب و آیتم های مورد نیاز ساخت غرفه را با توجه به موقعیت و نوع کسب و کار تعیین می کنند. حتی رنگ اجزا و شکل هایی که جزئیات مختلف یک غرفه دارند می توانند از کسب و کار مربوط الهام بگیرند. پس از این که متریال مناسب ساخت مشخص شد، کار طراحی و برنامه ریزی به پایان می رسد و پروژه وارد فاز عملیاتی می گردد. پس از این که فاز عملیاتی ساخت غرفه به اتمام رسید، باید در مورد دکوراسیون داخلی با توجه به نوع کسب و کار چاره ای اندیشید. دکوراسیون داخلی یک غرفه متأثر از نوع کسب و کار مربوطه، تعداد مخاطبان و گروه مخاطبان است. باید سلیقه و ذائقه مخاطب در طراحی غرفه نمایشگاهی لحاظ شود، چرا که هدف اصلی در نهایت جذب مخاطبان، معرفی محصولات و خدمات و افزایش فروش است.
شرکت غرفه سازی رایکاسازان با سال ها تجربه مفید در زمینه ساخت غرفه های نمایشگاهی و تجهیزات نمایشگاهی تمام مراحل ساخت غرفه های نمایشگاهی شما را از صفر تا صد بر عهده می گیرد. این شرکت مهندسی در زمینه ساخت غرفه های نمایشگاهی با داشتن برندهای به نام در کارنامه حرفه ای خود، یکی از غول های صنعت غرفه سازی در ایران به شمار می آید.
www.raykasazan.com
انتخاب طرح و رنگ مناسب بر اساس کاربری
بسته به اینکه کاغذ دیواری برای کدام قسمت از منزل یا محل کار استفاده می شود می توان انتخاب های مناسب تری داشت. این انتخاب به نوع کاربری بستگی دارد. به عنوان مثال در منزل برای اتاق خواب مستر از طرح های سنگین تر و شکیل تر نسبت به سایر اتاق ها و برای سالن نشیمن و پذیرایی نسبت به طراحی منزل (کلاسیک-مدرن-روشن-تیره و ...) انتخاب خواهد شد. در مورد فضاهای اداری نیز طرح و رنگ کاغذ اتاق مدیریت متفاوت با سایر فضاها خواهد بود.انتخاب بر اساس نور و مساحت محیط
معمولا فضاهایی که از روشنایی طبیعی کم تری برخوردارند نیاز به کاغذ دیواری روشن تر و ساده شاده تری دارند تا بتوانند کمبود نور را تا حدودی جبران کنند و بالعکس، در فضاهای روشن می توان از کاغذ تیره تر و شلوغ تر استفاده کرد. در مورد فضاهای کوچک با سقف کوتاه تر رنگ های روشن و طرح های ساده مناسب ترند. چون استفاده از کاغذ با رنگ تیره و طرح شلوغ فضا را کوچک تر نشان می دهد.قابلیت شستشو
بر اساس جنس کاغذ دیواری (پارچه، فوم، پی وی سی) و درصد وینیل میزان قابلیت شستشومتفاوت خواهد بود که این موضوع نیز در انتخاب کاغذ باید لحاظ شود.
4. انتخاب بر اساس هزینه
در انتخاب رول های کاغذ دیواری بر اساس هزینه ابتدا به ابعاد رول ها توجه کنید چرا که رول های کاغذ دیواری دارای عرض های متفاوت با متراژهای طولی متفاوت می باشند. سپس بر اساس تخصیص هزینه تصمیم نهایی را بگیرید.
5. انتخاب بر اساس علم روانشناسی
چنانچه خواهان فضایی با آرامش و نظم بیشتری هستید کاغذ دیواری با رنگ ملایم توصیه می شود و چنانچه به دنبال فضایی شاد و پرهیجان می باشید از کاغذ دیواری هندسی و هنری با رنگ شاد استفاده کنید. همچنین افراد تنوع طلب به دلیل استفاده از دکوراسیون های متنوع در یک بازه زمانی باید از کاغذ دیواری ساده استفاده کنند تا مطابق با تمام طراحی ها باشد.
خرید مبلمان اداری کار بسیار مشکلی است.یعنی شما باید با ویژگی های محل کار خود و دیزاین آن جا و این که برای چه کاری می خواهید می تواند مدل های مختلفی انتخاب کنید.ما در این جا سعی نموده ایم بهترین نکات درباره خرید مبلمان اداری را بازگو کنیم تا شما به آن چه می خواهید برای انتخاب مبلمان اداری نزدیک شوید.
1-انتخاب صندلی اداری
موقع خرید صندلی اداری به این نکات توجه کنید
پشتی صندلی اداری باید انحنا S شکل داشته باشد که گودی کمر را در زمان تکیه دادن به آن حفظ کند. کفی و پشتی صندلی باید از متریال مناسبی باشند و بهتر است ضد عرق باشد تا فرد عرق نکند و لباس به بدنش نچسبد.صندلی هایی که برای کار با رایانه استفاده میشود باید به سمت عقب خم شود تا بتواند زاویه 110 درجه ایجاد کند.
نکته آخر که باید در نظر بگیرید این است که صندلی اداری نباید خیلی نرم باشد.
یعنی کفی صندلی اداری باید نرم و راحت باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد
2-انتخاب میز اداری
بدون شک مهمترین قسمت مبلمان اداری هر شرکت میز اداری آن می باشد.از جمله میز مدیریت و میز کارمندی باید با رعایت اصول ارگونومی طراحی و تولید شود.
میز کارمندی می بایست به گونه ای قرار بگیرد که اشخاص مافوق براحتی بتوانند افراد زیر دست را کنترل کنند لذا میز کارمندی می بایست بگونه ای قرار گیرد که مدیریت به تمام میز های اداری احاطه کامل داشته باشد.
میز کارمندی را نسبت به کاری که قصد انجامش را دارید انتخاب کنید. چنانچه نیاز به فضای وسیع تری برای کار دارید مناسب تر است که میزی بزرگ را انتخاب کنید. اما میتوانید فضای کاری خود را با استفاده از کشوهای میز محدود کنید. به این ترتیب نیاز به استفاده از میز های بزرگ در دکوراسیون اداری شما کمتر میشود.به طور کلی حداﻗﻞ ﻃـﻮل برای میز ﺑﺎﯾـﺪ 1200 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘـﺮ و ﺣـﺪاﻗﻞ ﻋﺮض برای میز ﺑﺎﯾﺪ 800 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ. طول 1600 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮوﻋﺮض 800 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد طول وﻋﺮض ﺳﻄﺢ ﮐﺎر میز ﺑﻬﺘﺮاﺳﺖ ﻣﻀﺮﺑﯽ از 100 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.به طور معمول برای میزهای مدیریتی مدرن از متریال ام دی اف استفاده می شود. از مزایای MDF علاوه بر زیبایی و تنوعی که دارد، می توان به مقرون به صرفه و با دوام بودن آن اشاره کرد و همچنین ام دی اف استحکام بیشتری به نسبت سایر متریال ها دارد. برای اینکه میز کار شما عمر بیشتری داشته باشد به دنبال میزی باشید که سطح آن با روکش فرمیکا یا ملامینه پوشیده شده باشد.
3-انتخاب پارتیشن اداری
در زمان انتخاب و خرید پارتیشن به اندازه، نوع پارتیشن و نحوه قرار گرفتن آنها توجه کنید، زیرا رعایت تمام این موارد روی محیط کاری تأثیر مستقیم دارندبرای انتخاب بهترین نوع پارتیشن اداری باید هدف از پارتیشنبندی را مشخص کنید. پارتیشن اداری برای کارمندان مالی شرکت بسیار عالی است و دسترسی دیگران به اطلاعات مالی را کم میکند.. برای افزایش زیبایی میتوانید رنگ پارتیشن را با مبلمان خود هماهنگ کنید.